Alweer de zesde editie van DCMR Tourspel. We hopen op een net zo’n enthousiaste deelname als de afgelopen jaren. Vorig jaar telden we 48 deelnemers. Dat moet dit jaar dus beter kunnen.
De opzet is ten opzichte van het Tourspel van vorig jaar is nauwelijks veranderd. De belangrijkste zaken, kort samengevat, op een rijtje:
* Maak een selectie van 15 verschillende renners.
* Noteer het nummer van de gekozen renner uit de rennerstabel en neem dit over op de inschrijfformulier. Vul alleen de gele vakken in op het inschrijfformulier
* Met deze 15 renners speel je mee voor alle klassementen in de Tour (de dagklassementen, het eindklassement, het ploegenklassement, het bergklassement, het puntenklassement en het jongerenklassement).
* Valt een renner tijdens de Tour om wat voor reden uit dan vervallen alle behaalde punten.
* Een uitgevallen renner kan niet worden vervangen.
* Naast het individuele klassement wordt een DCMR-ploegenklassement gespeeld.
* Aan de hand van het aantal deelnemers wordt bepaald hoeveel DCMR-ploegen kunnen worden geformeerd (minimaal aantal per ploeg: 6).
* Introducees blijven in het DCMR-ploegenklassement gekoppeld aan de DCMR-medewerker.
* Het inschrijfgeld per ingeleverd inschrijfformulier bedraagt EUR 2.-
* Je ploeg heeft nu een "kopman". De kopman moet in het eerste veld (B-8) worden ingevuld! (zie spelregel 24)
Nieuw:
* De tour is nu voor iedereen werkzaam bij de DCMR
* Punten toekenning voor de etappe-uitslag en eindklassement zijn gewijzigd
Bijgaand vinden jullie het spelreglement.
De organisatie,
Marcel Meerkerk en René Klouwens.
REGLEMENT TOUR DE FRANCE 2012
(ZATERDAG 30 JUNI T/M ZONDAG 22 JULI 2012)
1. Per “deelnemer” mogen maximaal 2 inschrijfformulieren worden ingeleverd. Per inschrijfformulier geldt een inleg van EUR 2,-.
2. Uitsluitend personeel van de DCMR geldt als “deelnemer”.
3. De "deelnemer" zoals beschreven in artikel 2 mag overeenkomstig artikel 1 een introducé mee laten doen.
4. Het inschrijfformulier moet zijn voorzien van de naam van de “deelnemer”. Elk ‘tweede’ inschrijfformulier moet door een “deelnemer” worden ingeleverd samen met de naam van de introducé.
5. Vul alleen de gele vakken in het inschrijfformulier in. Inschrijfformulieren kunnen uitsluitend digitaal (via: info@meerkerkweb.nl) tot uiterlijk vrijdag 29 juni 2012 13.00 uur worden ingeleverd. Het inleggeld moet uiterlijk voor vrijdag 6 juli 2012 bij de organisatie zijn betaald. Indien het inleggeld voor vrijdag 6 juli 2012 niet is voldaan, wordt de deelname ingetrokken.
6. Het totale inleggeld wordt door de organisatie op vrijdag 6 juli 2012 bekend gemaakt.
7. Het totale inleggeld wordt vervolgens in de prijzenpot gestopt.
8. De prijzenpot wordt maandag 23 juli 2012 verdeeld over de nummers 1, 2 en 3 in het eindklassement van het tourspel en aan de winnaars van het Ploegenklassement.
9. De winnaars van het Ploegenklassement winnen geen geldprijs, maar ontvangen een leuk aandenken.
10. De kosten van “het aandenken” worden uit de prijzenpot gehaald.
11. De winnaar van het eindklassement ontvangt 60% van het restant van de totale prijzenpot (dus: na aftrek van de kosten voor “het aandenken” tbv. het Ploegenklassement).
12. De nummer twee van het eindklassement ontvangt 30% van het restant van de totale prijzenpot (dus: na aftrek van de kosten voor “het aandenken” tbv. het Ploegenklassement).
13. De nummer drie van het eindklassement ontvangt 10% van het restant van de totale prijzenpot (dus: na aftrek van de kosten voor “het aandenken” tbv. het Ploegenklassement).
14. Per dag wordt door de organisatie een digitaal overzicht gepubliceerd van de tussenklassementen. Deze overzichten staan vermeld op (www.meerkerkweb.nl)
15. Met de gekozen renners op het inschrijfformulier wordt in verschillende Tour de France klassementen meegespeeld. Dit zijn: het eindklassement (nrs. 1 t/m 20), het dagklassement per etappe (nrs. 1 t/m 15), het puntenklassement (groene trui), het bergklassement (bolletjestrui), het jongerenklassement (witte trui) en het ploegen-klassement.
16. Per klassement worden punten toegekend.
17. Voor de nummers 1 t/m 20 van het eindklassement (22 juli 2012) geldt de volgende puntenverdeling:
1e (gele trui - eindoverwinnaar) : 125 punten
2e : 100 punten
3e : 90 punten
4e : 75 punten
5e : 70 punten
6e : 60 punten
7e : 50 punten
8e : 40 punten
9e : 30 punten
10e : 20 punten
11e : 18 punten
12e : 16 punten
13e : 14 punten
14e : 12 punten
15e : 10 punten
16e : 8 punten
17e : 6 punten
18e : 4 punten
19e : 2 punten
20e : 1 punt
18. Voor de goed voorspelde eindwinnaar van de groene trui (puntenklassement) (op 22 juli 2012) geldt 50 punten. Nummer 2 in dit klassement: 25 punten; nummer 3: 10 punten.
19. Voor de goed voorspelde eindwinnaar van de bergtrui (bolletjestrui – bergklassement) (op 22 juli 2012) geldt 50 punten. Nummer 2 in dit klassement: 25 punten; nummer 3: 10 punten.
20. Voor de goed voorspelde eindwinnaar van de witte trui (witte trui – jongerenklassement) (op 22 juli 2012) geldt 50 punten. Nummer 2 in dit klassement: 25 punten; nummer 3: 10 punten.
21. Voor de goed voorspelde renner die met zijn ploeg eindwinnaar van het ploegenklassement (op 22 juli 2012) geldt 25 punten. Deze renner(s) moeten wel de Tour uitrijden.
22a. Voor de nummers 1 t/m 15 per proloog/etappe geldt de volgende puntenverdeling:
1e : 35 punten
2e : 30 punten
3e : 25 punten
4e : 20 punten
5e : 15 punten
6e : 10 punten
7e : 9 punten
8e : 8 punten
9e : 7 punten
10e : 6 punten
11e : 5 punten
12e : 4 punten
13e : 3 punten
14e : 2 punten
15e : 1 punt
22b. Afwijking ten opzichte van artikel 22a geldt voor de ploegentijdrit. Alle renners in de ploeg die 1, 2 of 3 eindigen krijgen de volgende punten:
1e : 25 punten
2e : 15 punten
3e : 10 punten
23. Op het inschrijfformulier dienen de namen van 15 verschillende renners te worden ingevuld.
24. De nummers vermeld in de rennerstabel kunnen afwijken ten opzichte van de rugnummers in de Tour de France. Daarom spreken we over "fictieve rugnummers"
25. Je team heeft een "kopman" (aangegeven in het paars, de nummer 1 van je ploeg). Deze renner verdient dubbele punten.
26. Gedurende het Tourspel kunnen geen renners in de ploeg worden vervangen. Het Tourspel ‘start’ officieel op vrijdag 29 juni 2012 om 13.00 uur.
27. Bij het definitief afstappen van renners (om wat voor reden dan ook) tijdens de Tour de France worden alle de door die renner behaalde punten in mindering gebracht.
28. De einduitslagen (per etappe en eindklassement) per 22 juli 2012 zijn bindend.
29. Officiële uitslagen die na 22 juli 2012, om wat voor reden dan ook, worden gewijzigd, worden nadien niet meer in de einduitslag van het Tourspel 2012 verwerkt.
30. “Deelnemers” en introducés worden, ten behoeve van het ploegenklassement, door middel van loting ingedeeld in een ploeg. De hoeveelheid deelnemers in een ploeg is afhankelijk van het aantal deelnemers, maar bedraagt minimaal 6 deelnemers. De naam van de samen te stellen ploegen komt overeen met één van de deelnemende Tourploegen.
31. De loting van de ploegen in het ploegenklassement is openbaar en vindt plaats op vrijdagmiddag 29 juli 2012 na 13.00 uur.
32. De individueel behaalde punten van alle personen per bureauploeg in het individuele klassement vormen het algemeen klassement van het ploegenklassement.
33. Bij gelijke stand in het ploegenklassement is de ploeg met degene met de hoogste som van het aantal gescoorde punten in het individuele klassement de winnende ploeg.
34. Bij gelijke stand (nummers 1,2 of 3) is degene met de hoogste som van het aantal gescoorde punten over het eindklassement van de Tour de France (1 t/m 20) winnaar.
35. Indien de stand na toepassing van artikel 34 nog gelijk is, wordt door loting de winnaar bepaald. De loting wordt door de organisatie verricht onder toezicht van 3, door loting bepaalde, deelnemers.
36. Bij onvoorziene situaties beslist de organisatie. Aan de organisatie worden in dat geval 3, door loting bepaalde, deelnemers toegevoegd.
Inschrijfformulier:
ingevulde inschrijfformulieren kunnen uitsluitend digitaal worden aangeleverd via info@meerkerkweb.nl